ترفندهایی که موجب جستجوی بهتر در گوگل می‏شوند!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 410
نویسنده : Alireza

کمتر کاربری است که برای جستجوی خود در دنیای اینترنت از گوگل استفاده نکند. اما همین گوگل که همیشه بهترین نتایج جستجو را برای شما به ارمغان می آورد، برای جستجوی بهتر ترفندهای خاصی را در خود نهفته است. با استفاده از این ترفندها که تا قسمتی شما را به وجد خواهند آورد میتوانید بهترین نتیجه جستجو را در گوگل مشاهد کنید.

یک پیش درآمد: معنى گوگل
گوگل بر گرفته شده از کلمه Googlo که به معنى "یک عدد یک و صد صفر جلوى آن" است که "توسط میلتون سیروتا" پسر خواهر "ادوارد کاسنر" ریاضیدان آمریکایى اختراع شده است. این موضوع که "یک عدد یک و صد صفر جلوى آن" در واقع نوعى شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنى که گوگل قصد دارد تا سرویس ها، اهداف و اطلاع رسانى و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

کشف کنید که چه کسانى به شما لینک هستند
بعضى کلمات، وقتى با یک دونقطه دنبال شوند، یک معناى ویژه اى را براى گوگل خواهند داشت. یکى از بیشترین کلمات براى گوگل عملگر :link است. پرسش :link به شما مقصد URL را نشان میدهد. براى مثال، link:www.it-notice.blogfa.com به شما تمام صفحاتى را که به وبلاگ دنیای ترفند لینک هستند را نشان میدهد. شما در مقابل این عملگر فقط میتوانید آدرس اینترنتى بنویسید نه موضوع جستجوى خود را !!!

راهنمائى های کلى
از زمانى که گوگل فقط صفحات وبى را که حاوى تمام کلمات موضوع شماست را میگردد، تصحیح یا محدود کردن جستجو شما خیلى ساده است، چرا که شما کافیست تا کلمات بیشترى را در مورد موضوع خود به جستجوى قبلى خود اضافه کنید. با اضافه کردن کلمات بیشتر، نتیجه شما شامل زیر مجموعه صحیحتر و دقیقتر خواهد بود.

منع کردن واژه ها
شما میتوانید تا کلمه اى را از جستجوى خود با گذاشتن علامت منفى ("-") در جلوى آن محروم کنید (مطمین شوید که یک فاصله قبل از علامت منفى بدهید).

جسـتجوهاى عبارتى
در گوگل میتوانید تا با اضافه کردن علامت نقل قول، عبارتها یا اصطلاحات را نیز جستجو کنید. کلمان میبایست داخل علامت نقل قول دوبل ("مانند این!") باشند (مگر اینکه کلمات ویژه یا ترکیبى باشند که "+" لازم داشته باشند).

محدود به Domain
بعضى از کلمات به همراه یک دونقطه برای گوگل معناى بخصوصى را دارند. یکى از این کلمات عملگر :site است. این کلمه به همرا آدرس دامین در جلوى آن باعث میشود تا جستجوى شما فقط در دامین یا سایت معین شده باشد. site:blogfa test واژه test را فقط در سایت بلاگفا جستجو میکند.

با دسته بندی جستجو کن
فهرست راهنمای گوگل (در http://directory.google.com) راه آسانی را برای جستجو فراهم می کند. برای مثال اگر شما دارید برای «سمند» جستجو می ﮐنید، شما می توانید با جستجو در دسته ادبیات> شاهنامه، فقط صفحه های مربوط به «سمند» را پیدا ﮐﻨﻴﺪ و صفحه های مربوط به خودرو سمند و یا هر معنی دﻴﮕﺭ سمند را نشان نمی دهد. پژوهش در دسته مورد علاقه، به شما اجازه می دهد که نتیجه پژوهش را به صفحه های مناسب خود محدود کنید.

جستجوی پیشرفته
گاهی وقتها شما می تواﻧﻴﺪ با اضافه کردن واژه های بیشتر به واژه مورد پژوهش، نتیجه جستجو را محدودتر ﮐﻨﻴﺪ تا آن ﭼﻴﺰی را که می خواستید بگیرید ولی گوگل ترفندهای مختلفی را برای جستجو دارد که به شما اجازه می دهد:
پژوهش را به صفحه های سایت داده شده ای محدود کند.
صفحه هائی که از سایت مشخصی هستند را منع کند.
جستجو را به صفحه هائی که در زبان مشخصی هستند محدود کند.
همه صفحه هائی که به صفحه وب داده شده وصل هستند را پیدا کند.
صفحه های وبی که به صفحه وب داده شده مربوط هستند را پیدا کند.
صفحه جستجو پیشرفته گوگل، اعمال کردن خواص متعدد را به پژوهشتان را آسانتر می کند. 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: